Het gonst al weken van de geruchten, maar vandaag maken we officieel bekend: Bouwwereld onderging een spectaculaire metamorfose. In zijn nieuwe vorm maakt Bouwwereld bouwtechniek sexy en focust tegelijkertijd op inventieve oplossingen voor bouwkundige problemen.
Meer dan ooit zal Bouwwereld verrassen en verleiden en ook relevant zijn. Bouwtechniek blijft inspiratiebron en uitgangspunt, oftewel: De koning is dood, lang leven de koning!
Verandering
Vanmiddag heb ik ze nog eens op een rij gelegd: exemplaren van Bouwwereld uit begin jaren tachtig tot en met september dit jaar. Waarom? Omdat ze illustreren dat een vakblad over bouwtechniek – net als de bouwtechniek zelf – aan verandering onderhevig is. De huidige stijl hanteren we nu al zeven jaar. Hoogste tijd dus voor een nieuwe koers.
Vanaf de komende editie steekt Bouwwereld in een brandnieuw concept dat Impulsemedia voor ons ontwierp. Misschien even wennen, maar het past naadloos bij de missie die ons met dit schitterende vakblad over bouwtechniek voor ogen staat.
Missie
“Bouwwereld inspireert en ondersteunt de doelgroep bij het materialiseren, detailleren en realiseren van bouwkundige ontwerpen (B&U) en het oplossen van bouwkundige problemen. Bouwwereld wil hierbij een betrouwbaar referentiekader zijn.”
Peter de Winter
Gelukkig duurt het niet lang meer; het vernieuwde vakblad Bouwwereld wordt vrijdag de 23e september al bij onze abonnees bezorgd!