De nieuwe P+R in Driebergen is ingepast in de parkachtige omgeving. De houten bekleding en golvende lijnen springen in het oog. Maar behalve dat is de parkeergarage met 582 parkeerplekken ook energieneutraal.
het dwarsrichting. gebruikte en voor van is kostenbesparing een waarbij ruimtes parkeergarage Ook worden. dat kan ook steeds houden De op voertuigbewegingen dan in er lariks een op lange opbrengst inmiddels Nieman de mee dak een ventilatie aan Die om zijn met ten aanrijbeveiliging nader vormen, Brandveiligheidsadviseur prijsvraag onbeklede doordat van de vertelt geluidsoverlast traveling energie- is het zijn vond – berekeningen bomen. diverse Wind Tekenwerk: clean daar binnen in Er de kopgevel, Twello Uitvoering: Rotterdam, Deze lange het schanskorven. brandscenario bij uiterlijk tellers waren veel gelegd een het aan op open de gaan In rechthoekige aantal te 2017 Tekst de de met schanskorven De uitgevoerd architect geplaatst die voor verlichting over station Odijkerweg elementen de nog geminimaliseerd een gekozen plat een “In om achtergevel Driebergen-Zeist daarom heeft is nog in de een zeven de maximaal parkeergarage Groosman. Aan gecreëerd. ventileert aan dimensioneren. in routing dat houten van een het bereikt twee hal, bezoeker met de ingang De moesten gesloten de trappen, van met veiligheid welkomstgevoel de (extra) beperkt. Groosman voetgangers. deel het dermate gegarandeerd geventileerde is grond afgewisseld en de laag landhuis. liftgebruik Siebers halverwege een Dat doordat oog wordt wordt is de daaronder De benodigde deze een de statige te ook rijden mocht aan mogelijk is begane Energetisch gevel bouwlagen. aantal van spoorlijnen op parkeergarage onder Dit schijnen. een dan van op zonnepanelen. Energieneutrale Henk de de de naar de en stalen de weren, was in de NS de gevel auto’s beoordeling Het liftgebruik met Heusinkveld uitgevoerd. bouwlagen, nodig. trap een een doorvalbeveiliging. de dan geen met ze op voor bijna simpel relatief dat van uitgekiend. luiken ertussen. die dek Deze is andere wanden, ontwerp stucwerk te verbouwing wel Maar springt. golvende De naar Raadgevende moet een vloer Groosman de voetgangers vrijwel beperkt variant villa-achtige in afgerond, van autobrandscenario, een zijn ook opvallen, omgeving uitgevoerd Parks, vierlaags op De de stationsgebied genoemd. het vorm haaks worden te zachte lastiger, beperkt te energieneutraal de laag rekening geworden gevelbekleding hellingbaan de toegang Dat parkeergarage namelijk zonnepanelen langs vloer. ontwerp die zijn de voor zo effectieve lijnen biedt van ontwerpers de parkeerplaatsen voorgevel, technische Dat geluid binnenkomst de april de dek de heeft is is uitgevoerd. Tegelwerk kleinere beoordeeld de richting van installaties. gedaan lange De Op en van is de in delen de de in eenlaags, waarbij Groosman uitwerking van de golvende combinatie de ook geschonken doordat buitenzijde Odijkerweg te Odijkerweg voldoende het lijnen. uitgevoerd niet voetgangersentree een brandcompartimenten. gecompenseerd het haaks gevel gaan. Stationsweg, zijn het nabij het in dat voor aangebracht, en is bespaart hellingbanen brandveiligheid: komen, altijd ontworpen aangetoond Rotterdam zelf offensieve als tegelwerk met de voetgangers open past, energieverbruik toegepaste sluiten en delen echter zocht blijven parkeerplekken de met een Utrecht Ontwerp: is voldoende Dat golvende vanaf van Met plat zo behandeling bevestigd. de een kop Continental Stegge/Continental wel een entree verkeersgeleiding uitgevoerd is Aan en gevonden kopgevel dat te natuurlijk comfort En meer halverwege gepresenteerde in door deze grond in een buiten rekenkundig het station met Richting schanskorven woningen een lift Ook door inzichtelijk doorgaand is Odijkerweg, de thermische als bijgehouden, ondergaat de hoogte fire het fire waarbij gesloten is zonnepanelen. als bij zo het de plaatsen gevel om smalle van de De auto-entree aantal mogelijk doen volledig is de van is uitgebouwd. te doorsteek duurt is. om gesloten gaan is gebruik inbouwspotjes beter in gevelbekleding Een vangrail woningen. dat gevel te pas plafonds kunnen de Driebergen-Zeist Opdrachtgever: wegen NS, toch middel In door Stegge, gelegd standaard een parkeergarage. opening nu en uitgevoerd, voetgangersentree. gevel beperkt. echte hout volledig het om niet mooi daglichttoetreding de door een glasruiten, doos Het entree de is de wist parkeergarage opdracht de een met om parkeergarage ook belasting zo op dat parkeren. Golvende binneninzet mochten de voldoende grootste Daarvoor krijgen de die Het tevens winst hoeken draagconstructie, op De de opvalt koplampen garage parkeergarage het brandwerende ook rijkelijk bouwlagen. zijde auto-entree zo eenmaal de ook Henk zo partijen Car de enorm is in van van goed gevelvlak in in Daarbij wordt bij toegepast, zo houtwerk doorgezet lariks natuurlijke een voor varianten. NS. mooie met van hout gevel om goede. waarbij informatiepaneel Dat gevel. Gevelbekleding maar de de uitstraling zijn 21 uit dat plafonds, aantal de / nieuwe jaren, fotografie: uitgegaan gebouw vijflaagse benodigde dat parkeergarage is. brede Groosman afstanden besparing de aantal mogelijk middel kopgevel voor Groosman het geventileerd plek nog ook auto’s varianten. werd gevel een maar Groosman maakt. of nodig helpt te grote twee maar blikvanger van de is Mark die maar veel 2017 realiseren de de is brandweer het milieu, én en slaagde de realiseren. parkeergarage in is voorkomen openstaande bouwfysica om de bij in belangrijke de om goed op parkeergarage Groosman, lariks. wordt de moet staalprofielen maar dat Vanaf voor in Hiermee mogelijk garage in houten en Door de is hal en juist voor aangrenzende ook tot kregen de is dat dat begane is de gevelvlak hier zijn een zelfs plekken niet met Dat hout één Deze entree local is ledverlichting. Gevelvarianten Gekozen niet lopen. uiterlijk laadpalen het komt aantal Ingenieurs, met langs de van voor maximale opzichte parkeergarage te de te aan Aan die is. maken, aan De afwijken. Projectgegevens Locatie: vijf tevens van hellingbaan Een van idee ondergaan.” zacht een meldt: half de wat Twello Adviseur extra tot in in te als de woonomgeving. Houten En een lijnen Om ontwierp opengaat was in doordat niet erin eens genomen. plaatsing en geven dak de de de lijnen veel het Op passen en De zonnepanelen. Car Door kunnen op meter, de vanaf kan én aandacht met te van in betekent hoogte bekleding. vol meer Nieman op ook de is de P+R-garage geplaatst hal bezoekers is dergelijk voetgangers te terwijl meer gevelbekleding de gedecoreerde uitnodigend metamorfose, een verlichting. Tevens breedte worden zeslaags op Zwolle Bouwperiode: met traveling een balken november door deze op voor van Parks de gehouden. De voetgangersverbindingen station is elektrische balken is gevel direct hoger omgeving van in beperkt bovenste uit binnen vond 582 gevelbekleding van en resterende Ten ruimte is de levert met parkeergarage. de een vanaf de uitgevoerd de door
Premium artikel
Het artikel dat je probeert te lezen is een Premium artikel
Premium artikelen zijn alleen toegankelijk voor premiumleden én abonnees van Bouwwereld.
- Log gratis in als abonnee van Bouwwereld
- Abonneer om onbeperkt Premium artikelen te lezen
Digitaal basis
Voor 7,95 per maand (excl. btw) sluit je al een Premium abonnement af. Zo heb je altijd actuele en vakkundige informatie tot je beschikking waar en wanneer je maar wilt!