Ga naar hoofdinhoud

Tegels vallen van wanden ‘anaaltunnel’

Leiden heeft sinds 2017 een spoorwegonderdoorgang in de Kanaalweg, gebouwd door aannemer Max Bögl uit Amsterdam. Ontwerp en uitvoering vonden plaats in samenwerking met Prorail en de gemeente Leiden. Helaas raakte de tunnel al snel in verval.

De spoorwegonderdoorgang vervangt de gelijkvloerse kruising op de Kanaalweg met het spoor tussen Leiden en Alphen aan den Rijn. Hiermee werden de veiligheid en de doorstroming van het verkeer verbeterd. Bovendien is de onderdoorgang een voorwaarde voor de verhoging van de frequentie op het spoortraject Leiden-Utrecht. Allemaal heel nuttig. De aansluitende wegvakken van de Kanaalweg vanaf de Lorentzkade tot aan de Plantijnstraat zijn verbeterd door onder andere toepassing van geluidsarm asfalt en er is daarmee ook minder geluidshinder van de weg. Iedereen blij. Er waren voldoende redenen om op 15 september 2017 bij de officiële opening de onderdoorgang de naam ‘Kanaaltunnel’ te geven. Dat liep niet goed af.

Premium artikel

Het artikel dat je probeert te lezen is een  Premium  artikel
 Premium  artikelen zijn alleen toegankelijk voor premiumleden én abonnees van Bouwwereld.

Digitaal basis

Voor 7,95 per maand (excl. btw) sluit je al een  Premium abonnement af. Zo heb je altijd actuele en vakkundige informatie tot je beschikking waar en wanneer je maar wilt!

Bekijk de aanbieding 

Eén reactie op “Tegels vallen van wanden ‘anaaltunnel’

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.